vervolg-nieuws-reacties-vrienden

pubquiz

BewarenBewaren

Extra aandacht

We kijken terug op een geslaagde Herfstactie! De afgelopen weken organiseerden vrijwilligers van de Zonnebloem extra activiteiten voor ouderen en deden veel scholieren iets gezelligs met bewoners van een verzorgingshuis in hun buurt. Naast groepsactiviteiten besteedden enkele Zonnebloemafdelingen in het kader van onze jaarlijkse Herfstactie ook een-op-een aandacht aan de extreem eenzame ouderen in hun omgeving.

Kom erbij!
Het merendeel van de activiteiten vond plaats tijdens de landelijke Week tegen Eenzaamheid, een initiatief van Coalitie Erbij. Het thema van de week was 'Kom erbij!'

Er zijn ouderen die niemand meer ontmoeten, niet aan groepsactiviteiten kunnen deelnemen noch zelfstandig naar buiten kunnen of willen. Door gerichte extra aandacht en letterlijk mensen uit te nodigen 'erbij te komen' worden ze geholpen bij het vergroten van het sociale netwerk.

Uit de vele reacties die we kregen blijkt dat men veel plezier heeft gehad met elkaar. β€˜Waarom een jaar wachten om er een vervolg aan te geven?’, schreef een vrijwilliger ons enthousiast. β€˜De datum voor het volgende avondje is al geprikt!’

knutselen herfstactie 2016BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren