Friendship Sports Centre

“Onze missie is het leven van mensen met een beperking verrijken door sport in een unieke en stimulerende omgeving.” (Bron: Website Friendship Sports Centre)

Het Amsterdamse Friendship Sports Centre met daarin gevestigd de organisatie Only Friends was 15 jaar geleden het eerste sport- en spelcentrum ter wereld voor kinderen met een beperking. Het centrum beschikt over sportfaciliteiten specifiek voor mensen met een beperking en ouderen. Ook is er een schitterend zwambad met een verstelbare bodem, een tillift en extra verwarmd water.

Ouderen
Voor ouderen heeft deze prachtige sportclub een afdeling opgezet onder de naam 'Older Friends'. Elke vrijdagochtend wordt er gesport en wordt de training afgesloten met een koffietafel. Fit en zelfredzaam blijven zijn belangrijke doelen; gezelligheid en aanspraak ook! 'Samen zijn' is daarom het motto van Older Friends. Wij hebben het programma financieel geadopteerd.

2014 08 21 ronald mcdonaldbreed

Ook geven wij bewoners van verzorgingshuizen in de omgeving van het Friendship Sports Centre de gelegenheid om middels een geheel verzorgd uitje kennis te maken met het complex tijdens een gezellige en sportieve ochtend die helemaal naar de individuele wensen van de ouderen wordt ingevuld. Gecertificeerde instructeurs begeleiden de ouderen. Voor koffie met wat lekkers, lunch en zelfs badlakens wordt gezorgd.

FSC De Klinker

Kinderen
Kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking en ouderen kunnen samen sporten bij deze bijzondere sportclub. Misschien nog wel belangrijker dan het sporten zijn de gezelligheid, de aanspraak en de aandacht. Daarom zijn ook valide vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen meer dan welkom. Wij leverden een bijdrage aan de activiteitenruimte en de computer- en speelhoek.BewarenBewarenBewarenBewaren