partners

BewarenBewaren

logos-partners

Partners

De Nationale Zonnebloem, het Nationaal Ouderenfonds en Coalitie Erbij zijn vaste partners van de Riki Stichting.

Met de lokale Zonnebloemafdelingen organiseren wij ieder seizoen acties om eenzaamheid onder ouderen te voorkomen en verminderen. Ook organiseren wij voor de gasten van deze afdelingen uitstapjes naar het theater of bijvoorbeeld naar een Resto VanHarte-avond.

De Riki Stichting en het Nationaal Ouderenfonds zetten zich beide in voor het verbeteren van het welzijn van ouderen die extra steun kunnen gebruiken. Het landelijke "'Jongeren Portretteren Ouderen' is een voorbeeld van een samenwerkingsproject.

Coalitie Erbij is een samenwerkingsverband van een aantal maatschappelijke organisaties waaronder onze partners het Ouderenfonds en de Nationale Zonnebloem en maatschappelijk betrokken ondernemingen zoals KPMG. De Coalitie is in 2008 opgericht om door een gezamenlijke aanpak de eenzaamheid in Nederland te verminderen. Met campagnes wordt het taboe op praten over je eigen eenzaamheid doorbroken. De Coalitie brengt succesvolle methoden tegen eenzaamheid in kaart en verspreid kennis hierover. Bekende terugkerende activiteiten zijn de Week tegen Eenzaamheid in september die door de Coalitie georganiseerd wordt en waar wij graag aan meedoen en De Langste Eettafel van Nederland.