Resto VanHarte

"Stichting VanHarte vindt dat iedereen erbij hoort in de samenleving. Het verliezen van de aansluiting met de samenleving kent tal van oorzaken en kan ieder individu treffen. De stichting VanHarte wil eenzaamheid en het sociaal isolement die hiervan het gevolg kunnen zijn onder de aandacht brengen en actief bestrijden. Dit laatste doet zij door mensen uit alle lagen van de bevolking met elkaar in verbinding te brengen, door samen te koken, samen te eten en vooral door zelf een bijdrage te leveren aan een leefbare gemeenschap. De stichting VanHarte richt zich primair maar niet uitsluitend op mensen met een smalle beurs.

Door met elkaar te eten ontstaat er contact op een vanzelfsprekende manier. Maar liefst 120.000 maaltijden koken de vrijwilligers van Resto VanHarte per jaar voor buurtbewoners die voor een klein bedrag kunnen aanschuiven." (Bron: website Resto VanHarte)

Sinds 2013 werken wij samen met de stichting VanHarte.

De Zonnebloemafdelingen waar wij mee samenwerken bij de landelijke acties stellen wij maaltijdbonnen ter beschikking. Met een maaltijdbon kan een oudere laagdrempelig en kosteloos kennismaken met deze wijk-ontmoetingsplaatsen. Op deze manier dragen wij bij aan het versterken van het persoonlijke netwerk in de eigen buurt.

Illustratie-vrienden-restovanharte

BewarenBewarenBewarenBewaren