vervolg-nieuws-reacties-vrienden

Nog een keer terug naar toen

Zomerhartenwens 2017
Een vrijwilligster schreef ons dat zij een bewoner een groot plezier heeft kunnen doen om terug te gaan naar de wijk waar hij jarenlang heeft gewoond, gevoetbald en waar zijn 4 kinderen zijn geboren. Ook zijn dochter ging mee op pad. Meneer bracht een bezoekje bij de voetbalverening waar hij ooit nog kampioen werd en was blij verrast dat de bewuste kampioensfoto nog steeds in de bestuurskamer hing. Het oude clublied kende hij nog en zong dat spontaan uit volle borst. "Meneer heeft deze dag zo intens en bewust beleefd en het was geweldig om hem zo te zien genieten" aldus de vrijwilligster.

Toch nog op pad!

Zomerhartenwens 2017
Als je op leeftijd bent -87 jaar- kan het een probleem zijn om zelfstandig op pad te gaan, zo schreef een dochter. De toenemende mobiliteit zorgde er bij haar moeder voor dat soms het dagelijkse leven al een hele uitdaging was. Van uitstapjes kwam het er vaak niet van, omdat het vervoer op zich al een probleem was. Dankzij de inzet van vrijwilligers en het beschikbaar stellen van vervoer, heeft haar moeder toch kunnen genieten van een overgetelijke dag. Mevrouw is naar de dierentuin gweest om een bezoek te brengen aan de panda's. Het was een grote wens van haar.

Voorbijgevlogen

Een vrijwilliger van de Zonnebloem vertelde over de schrijnende gevallen van eenzaamheid en armoede die ze tegenkwam tijdens de Herfstactie. Een van de oudere die ze blij maakte met een gezamenlijk bezoek aan een pedicure kon niet stoppen haar te bedanken, schreef ze.

“De tijd is voorbijgevlogen” merkte een bewoner van een verzorgingshuis op over de middag die ze in het kader van de Herfstactie met anderen tekenend en knutselend doorbracht. ‘Waarom een jaar wachten om er een vervolg aan te geven?’, schreef een vrijwilliger van de Zonnebloem ons enthousiast. ‘De datum voor het volgende avondje is al geprikt!’

knutselen reacties
Bewaren

In haar kracht

Praten met elkaar over wat je zo graag wil, aandacht voor iemands hartenwens is bijzonder en betekenisvol - ook als de wens in feite bescheiden is en eenvoudig te realiseren.

De landelijke Zomerhartenwensen-actie maakte ook deze zomer veel los. Een mevrouw wilde erg graag nog eens een bezoek brengen aan Vlijmen, het dorp waar zij een groot deel van haar leven heeft gewoond. Haar dochter schreef: 'Zo fijn om moeder in haar kracht te zien. Dit keer wist zij alles en wij niets. Het bezoek bracht veel herinneringen boven.' Een bijna blinde bewoonster van een verzorgingshuis in 't Gooi bracht een bezoek aan haar zus die ver weg woont. 'Dit zou wel eens de laatste keer kunnen zijn geweest dat ik in Friesland kom', vertelde ze aan de vrijwilliger die haar begeleidde.

hartenwens reacties
- augustus 2016 -

Er bij horen

Een 93-jarige schreef ons over het bezoek dat ze met Pasen kreeg: 'Het maakt een mens blij. Op deze manier voel je je er bij horen.' En een ander: 'Tien kinderen van ongeveer 6 jaar kwamen het paaspakketje op mijn kamer brengen. Ik zei: "Wat is dat nou?" Een jongetje kwam naar voor en zei zachtjes: "Lekkere dingen mevrouw." Was zo schattig.'