Sportieve uitstapjes Friendship Sports Centre

In 2016 hebben ruim 400 ouderen van diverse Zonnebloemafdelingen en verzorgingshuizen uit regio Amsterdam een bezoek gebracht het Friendship Sports Centre in Amsterdam. Onder deskundige begeleiding hebben ouderen daar deelgenomen aan diverse activiteiten, zoals jeu de boules (boccia), zwemmen en zit-volleybal. De faciliteiten zijn speciaal afgestemd op mensen met een beperking waardoor het ook heel toegankelijk is voor ouderen. Het zwemmen is een geliefd onderdeel. Het bad beschikt over een verstelbare bodem, heeft een aangename temperatuur en is ook gemakkelijk toegankelijk met een rolstoel. De reacties zijn hartverwarmend: "Wat heerlijk om na zoveel jaar weer eens te kunnen zwemmen" . Net zo mooi zijn de enthousiaste reacties na het sporten in de zaal: "Het is lang geleden dat ik mezelf zo heb horen lachen". Na afloop van het sporten kreeg iedereen nog een heerlijke lunch aangeboden.

In 2017 bieden we wederom Zonnebloemafdelingen en verzorgingshuizen in de buurt van het Friendship Sports Centre een sportief uitstapje aan. Het is mooi om te zien dat we met dit sportieve uitstapje ouderen een gezellige dag kunnen bezorgen, wat tevens bijdraagt aan hun vitaliteit.

Riki Stichting Friendship Sports Centre
 IMG 5074    Foto De Marke Bergen