Vier het Leven

"Stichting Vier het Leven heeft als doel een positieve bijdrage te leveren aan het beperken van eenzaamheid en het voorkomen van sociaal isolement. Dit doet Vier het Leven door ouderen persoonlijk te begeleiden bij film-, concert-, museum- en theaterbezoek. Zij nemen de drempels weg die ouderen tegenhoudt om de deur uit te gaan. Zo faciliteert de stichting nieuwe ervaringen die het leven de moeite waard maken.

Stichting Vier het Leven organiseert al meer dan 10 jaar culturele bezoeken voor ouderen. De deelnemers zijn ouderen met een gemiddelde leeftijd van 83 jaar die nog volop in het leven staan maar niet meer zelfstandig naar het theater kunnen of willen. Ze zijn gemotiveerd om activiteiten te ondernemen, wonen bijna allemaal nog zelfstandig en willen nog steeds iets moois van hun leven maken.

Een Vier het Leven-gastheer of gastvrouw haalt de ouderen thuis op, biedt een ondersteunende arm en brengt de gasten na afloop weer veilig thuis. Zo genieten de ouderen samen met anderen van een compleet arrangement tegen een betaalbare prijs waarbij alles is geregeld om zorgeloos uit te gaan." (Bron: Website Vier het Leven)

Wij ondersteunen Vier het Leven graag.

Wij stellen Zonnebloemafdelingen waar wij mee samenwerken bij de landelijke acties 30 cadeaubonnen per theaterseizoen ter beschikking voor een begeleid Vier het Leven-theaterbezoek voor gasten. Vervoer, entree en consumpties zijn inbegrepen.

vier het leven

BewarenBewaren